Grčka
Ostrvo zelenila i nestvarnih predela – 5 dana na Krfu

5 dana na Krfu – Krf (Corfu)ostrvo srpske istorije, zelenila i bujne vegetacije. Biser Jonskog arhipelaga. Ostrvo, gde dah zastaje od nestvarnih predela, šarenila zgrada starog grada Krfa, plavetnila mora; od intenzivnog mirisa drveća i cveća, i fantastičnih zalazaka sunca.

Vidikovac Paleokastrica 5 dana na Krfu
Vidikovac Paleokastrica

Organizacija

Na Krf smo putovali u junu 2022. godine, a na ideju da odemo na pet dana došli smo iz razloga jer smo imali samo još tri radna dana starog godišnjeg odmora. Zajedno sa vikendom, to je bilo dovoljno za jedno kraće putovanje.

U naš plan se savršeno uklapao let kompanije Ryanair, Niš – Krf. Letovi su bili sredom i nedeljom, i to sredom rano ujutru iz Niša, a nedeljom u poslepodnevnim satima sa Krfa. Činilo se idealnim za put od nekoliko dana kako bi se iskoristio ostatak godišnjeg odmora. Pošto je to bio prvi let našeg petogodišnjaka, želeli smo i da bude kraći.

Mesec dana pre planiranog puta, preko sajta avio kompanije, kupili smo povratne karte. Zajedno sa aerodromskim taksama i jednim registrovanim prtljagom, karte su za nas troje koštale ukupno 145 evra.

Letovi iz Niša

Ukoliko razmišljate da putujete iz Niša, sa aerodroma “Konstantin Veliki” trenutno (februar 2023. godine) saobraćaju tri avio kompanije:

• Ryanair
  • Wizz air i
  • Air Serbia.

Ryanair leti za Maltu, Krf (letnji red vožnje, predviđen i za ovu godinu i to tri puta nedeljno), Milan (Bergamo) – najavljeno je da će ovaj let, nažalost, uskoro biti ukinut, Stokholm (Arlanda) i Beč.

Air Serbia saobraća do sledećih destinacija: Istanbula, Kelna, Ljubljane, Frankfurta (Han) i Beograda, a tokom letnje sezone letovi će se obavljati i do Tivta i Atine, kao i prošle godine.

Wizz air leti do Beča, Dortmunda, Memingema, Bazela i Malmea. Zimski red vožnje na niškom aerodromu važi od 30.10.2022. godine do 25.03.2023. godine. O destinacijama i redu letenja sa aerodroma u Nišu, možete se informisati na sajtu Flyfromnis.blogspot.com.

Polazak

Na dan putovanja, svako sa svojim rancem i jednim koferom, u 4,20h bili smo na aerodromu u Nišu, dva sata pre predviđenog leta. Let do Krfa je trajao sat vremena. Na krfski aerodrom sleteli smo u 8,20 časova po grčkom vremenu i do Dasije, gde smo rezervisali smeštaj, busom stigli za oko pola sata.

let do krfa
Let do Krfa

Prevoz na ostrvu

Prvo o čemu smo se informisali kada je reč o Krfu je prevoz na ostrvu. Prevoz busevima je odlično organizovan. Autobus broj 15 do grada Krfa staje ispred aerodroma i vodi do trga San Roko, glavnog trga u gradu.

Odatle, odmah preko puta ulice, prema parku hvatate bus broj 7 za Dasiju i Ipsos. Radi se o plavim busevima, a karta je iznosila 1,5 evra, s tim što se cena razlikuje u zavisnosti od toga da li ste je kupili na trafici ili u busu.

Uvek kada ste u mogućnosti, kartu kupite na trafici, tako ćete platiti manje. Osim plavih, na ostrvu voze i zeleni autobusi, koji glavni grad povezuju sa udaljenijim mestima.

1. dan – Dasija

U Dasiju smo stigli posle pola sata vožnje i nakon prijavljivanja na recepciji Santos apartments & Studios, kratkog zadržavanja u apartmanu i raspakivanja, krenuli smo u obilazak Dasije i plaže. Smeštaj uvek rezervišemo preko sajta booking.com, jer smo potpuno slobodni u odabiru datuma polaska i povratka.

Tako i ovog puta nije bilo problema rezervisati smeštaj na 4 noći, koliko smo proveli u Dasiji. Ispred samog smeštaja odnosno u zajedničkom dvorištu više apartmana nalazi se bazen i ležaljke, koje možete slobodno koristiti, a ovi apartmani su na samo nekoliko minuta hoda od plaže.

santos apartmani 5 dana na Krfu
5 dana na Krfu – Santos apartmani

Plaža u Dasiji

Dasija se nalazi na istočnoj strani ostrva i od glavnog grada Kerkire udaljena je oko 12 km. Kroz samo mesto prolazi magistrala, a pored mora se nalazi usko šetalište koje vodi prema Ipsosu.

Plaža u Dasiji je peščano-šljunkovita; široka peščana je ispred hotela Ikos i Malibu beach bara, a peščano-šljunkovita i uska kako se krećete prema levoj strani gledajući prema moru. U tom delu nalazi se i deo sa prirodnom hladovinom.

plaža u dasiji
Plaža u Dasiji
prolaz ka plaži
Prolaz ka plaži
ikos hotel 5 dana na Krfu
Hotel Ikos
Dasija 5 dana na Krfu
5 dana na Krfu – Dasija

Dasija ima sve što se od jednog turističkog mesta zahteva. Par marketa (najpovoljniji je veliki supermarket Joy na samoj magistrali), taverne (za svaku preporuku je Leonidas kod marketa Joy, gde je giros specijalitet), rent a car agencije, pekaru.

Mnogi turisti se odlučuju da smeštaj rezervišu upravo u Dasiji, jer ona predstavlja odličnu polaznu tačku za obilazak ostrva.

U zaleđu Dasije nalazi se šuma, a u samoj Dasiji mnoštvo rastinja i cveća, pa je i naš prvi utisak bio da je Krf ostrvo zelenila. Upravo zbog svoje bujne vegetacije, Krf i nazivaju zelenim ostrvom. I to je jedna od stvari koja nam se najviše dopala kako u Dasiji, tako i na celom ostrvu. Gde god da krenete, oseća se intenzivan miris drveća, cveća i mora. A početkom juna, lipa je tako divno mirisala.

cveće u dasiji, 5 dana na Krfu

Taverne u Dasiji

Međutim, ono što je bilo drugačije od drugih mesta koja smo posetili u Grčkoj je da mnoge taverne i restorani rade tek od 17h. Tog prvog dana našeg boravka, jedan od retkih restorana otvorenih u vreme ručka bio je restoran u sklopu hotela Elea Beach, koji se nalazi na plaži.

Kako uvek volimo da probamo lokalna jela, suprug je naručio krfski specijalitet Corfu’s sofrito (10е), za koji ima svaku preporuku. Jelo koje ja, nažalost, nisam probala, s obzirom na to da od sastojaka sadrži i ruzmarin, na koji sam alergična. Ipak sam uživala u ručku i jednom od mojih omiljenih jela, grčkoj musaki (8e). Ako pitate našeg sina, on bi uvek jeo bolonjeze. Tako je bilo i ovog puta.

Cene su u ovom restoranu bile pristupačne i ceo obrok za nas troje koštao je oko 35e. Posle ručka, još malo smo prošetali duž plaže i nakon toga se vratili u smeštaj i uživali pored bazena.

2. dan – Barbati, tipsko građeno naselje i veče u gradu Krfu

Kada smo odlučili da na Krfu provedemo samo pet dana, jasno nam je bilo da nećemo videti ni delić onoga što ovo predivno ostrvo nudi. I pored toga, nismo žurili da što više stvari obiđemo, već smo se polako upoznavali sa ostrvom. Od samog sletanja, znali smo da ćemo se ovde vratiti.

Barbati

Drugog dana našeg boravka, odlučili smo da odemo do naselja Barbati i istoimene, šljunkovite plaže na istočnoj obali. Barbati se nalazi na oko 8 km od Dasije u pravcu Ipsosa. Šarmantno, malo i tiho, tipsko građeno naselje.

barbati
5 dana na Krfu – Barbati

Do ovog naselja vozi zeleni autobus. Sa zakašnjenjem od 15 minuta, na stanicu u Dasiji stigao je nov, klimatizovani bus, pun turista spremnih za obilazak ostrva.

Do Barbata je potrebno oko 20 minuta vožnje, bus stanica se nalazi na magistrali, a zatim se stepenicama spuštate do plaže. Nizbrdica je u nekim delovima veća, pa je potrebno biti oprezan ukoliko ste sa malom decom.

Već tada se videlo da nas na ovom putovanju vreme neće poslužiti, sitna kiša je počela da pada čim smo stigli na plažu.

Međutim, krupan beli šljunak, miris mora i talasi koji zapljuskuju obalu, pogled u zaleđu na planinu Pantokrator, uz kafu iz obližnjeg bara gde smo se kasnije i sklonili od kiše, učinili su da provedemo jedno divno prepodne na plaži.

barbati 5 dana na Krfu
Barbati
barbati plaža
Barbati plaža

Ukoliko želite miran odmor, lepu šljunkovitu plažu, bez velikih gužvi i aktivnih sadržaja, a da ste ipak u blizini glavnog grada (od Krfa je udaljenost 19 km), Barbati je pravo mesto za to.

Kerkira ili Krf – glavni grad istoimenog ostrva

Veče je bilo rezervisano za grad Krf ili Kerkiru, glavni grad istoimenog ostrva. Do grada smo, kao i u dolasku do Dasije, koristili gradski prevoz, plavi bus. Moja preporuka je da za dolazak do grada, ukoliko niste smešteni u istom, već u nekom od obližnjih mesta, koristite upravo prevoz busevima.

Nakon dva dana smo se vratili u grad i autom. Međutim, zbog velike gužve, parking smo tražili čitavih 45 minuta. Već u junu, Krf je bio prepun turista, tako da u sezoni možete očekivati da taj broj bude još veći.

Naziv grada

Prema grčkoj mitologiji, naziv grada i ostrva potiče od imena kćeri rečnog Boga Asopa, nimfi Kerkiri, koju je oteo Posejdon. Druga pretpostavka poreklo imena vezuje za prevod naziva na grčki jezik, gde on znači “greben pun vrhova”.

Stari grad Krf

Stari grad Krf, jedan je od najlepših koje sam ikada videla. Na svakom koraku možete videti stare, oronule, a tako fascinantne zgrade. Pored njih se nalaze očaravajuće fasade luksuznih zgrada i hotela, a da sve to ne odudara jedno od drugog. Grad koji će vas zavesti i očarati svojom lepotom i opuštenošću uveden je na spisak svetske kulturne baštine UNESCO-a.

Atmosferu starog grada teško je opisati rečima, dok šetate ulicama čućete muziku iz restorana, zveckanje čaša i escajga, graju dece koja bezbrižno trčkaraju ulicama ili igraju fudbal na prostranom trgu Spianada.

stari grad krf 5 dana na Krfu
5 dana na Krfu – Stari grad Krf

Prolazeći dalje uskim ulicama starog grada, naići ćete na jedno od najpoznatijih obeležja Krfa, crkvu Sv. Spiridona, sveca zaštitnika ostrva. Sveti Spiridon je bio poznat po svojim isceliteljskim moćima, veruje se da je spasio ostrvo od kuge 1533. godine i od upada Turaka 1716. godine. Mošti ovog sveca nalaze se u crkvi i četiri puta godišnje, kada se održavaju litije, one se iznose iz crkve i pronose ulicama grada.

pogled na zvonik crkve sv. spiridona
Pogled na zvonik crkve Sv. Spiridona
stari grad krf
Ulica starog grada

Najveća znamenitost u gradu je Stara venecijanska tvrđava, iz X veka. Osim nje, u gradu postoji i Nova venecijanska tvrđava, sagrađena 1570. godine, u kojoj se danas nalazi zgrada Ratne mornarice. Pored Stare tvrđave nalazi se najpoznatiji trg Spianada, kao i velelepna zgrada Muzeja istočnjačke umetnosti.

stara venecijanska tvrdjava
Stara venecijanska tvrdjava

3. dan – Paleokastrica

Pored kratkog boravka, nismo imali sreće ni sa vremenskim uslovima. Od pet dana, dva dana je padala kiša, bilo je hladno i nismo mogli da se kupamo. Međutim, upravo česte padavine, uzrok su zelenila na ostrvu i njegove bujne vegetacije.

Iako smo imali u planu da obiđemo ostrvo Vido, zbog vremenskih uslova, to nije bilo moguće. Tako da nam je ostao ogroman razlog da se na Krf vratimo.

Rent a car

Trećeg dana smo odlučili da iznajmimo auto, kako bismo obišli i udaljenija mesta i plaže na ostrvu. Cene su u periodu kada smo mi boravili na Krfu bile 55 – 60e po danu, a pojedine agencije su dodatno naplaćivale buster za dete.

Posle kratkog razmišljanja, u agenciji Hermes, u Dasiji, dogovorili smo da auto iznajmimo na dva dana, po ceni od ukupno 130e. Dogovor je bio da auto preuzmemo od 13 časova u petak, a da ga nakon dva dana vratimo oko 16 časova u njihovu poslovnicu, koja se nalazi u blizini aerodroma. Zatim da nas odatle radnik agencije odveze do aerodroma.

Ako ste na Krf došli avionom, a povratni let je u kasnijim satima, ovo je vrlo dobro rešenje. Poslednjeg dana smo kofere spakovali u auto i do polaska na aerodrom dan proveli na plaži.

Paleokastrica

Nakon preuzimanja auta, odvezli smo se do očaravajuće Paleokastrice. Paleokastrica me je ostavila bez teksta… Savršenstvo prirode, čudesna kombinacija prelepe boje mora, ogromnih stena u vodi, cveća i drveća…

Paleokastrica se nalazi na zapadnoj obali Krfa, oko 20ak km od glavnog grada. Nismo se kupali, ali smo saznali da u Paleokastrici postoji nekoliko manjih plaža, i da je voda u tom delu hladnija. Na temperaturu vode utiču okolne pećine u koje more ulazi, zbog čega je i pravi raj za ljubitelje ronjenja.

Na brežuljku iznad mora nalazi se čuveni manastir Paleokastrica, sagrađen 1225. godine i par vidikovaca sa kojih se pruža nestvaran pogled na plavetnilo mora, iz koga izranjaju ogromne stene u koje udaraju talasi. Ukoliko želite da posetite unutrašnjost manastira, izbegavajte dolazak oko podneva, jer je tada ulazna kapija manastira zatvorena i nećete moći da uđete.

vidikovac pored manastira
5 dana na Krfu – vidikovac pored manastira
5 dana na Krfu

Veličanstveni prizori i savršenstvo prirode učiniće da i vaši utisci i fotografije s ovog mesta budu takvi, savršeni i za pamćenje. U Paleokastrici možete posetiti i akvarijum.

4. dan – Glifada – najpoznatija peščana plaža na ostrvu

Konačno je osvanuo sunčan dan i padavine su prestale. Na neopisivu radost našeg dečaka, bilo je moguće kupati se u moru.

Odluka je pala da toga dana idemo na jednu od najpoznatijih plaža na Krfu – plažu Glifada. Peščana, široka plaža, sa sitnim peskom zlatno žute boje, potpuno organizovana, sa beach barovima i parkingom.

Set suncobrana i ležaljki se naplaćuju, a cena zavisi od bara. Ulaz u vodu je postepen, u vodi je pesak, tako da je ova plaža idealna za porodice sa malom decom. Ima dovoljno prostora i za sopstveni mobilijar. Ukoliko želite da budete smešteni na ovoj plaži, iznad nje se nalaze i smeštajni kapaciteti.

plaža glifada
5 dana na Krfu – plaža Glifada

Kajzerov tron – pogled koji ostavlja bez daha

Nakon celodnevnog uživanja na plaži, u povratku smo iskoristili priliku da obiđemo tradicionalno selo Pelekas. Pelekas je na samo 4 km od Glifade, a u njemu se nalazi poznati vidikovac Kajzerov tron, sa kog se pruža neverovatan pogled na unutrašnjost ostrva.

Ispred ulaza u označeni deo poseda nalazi se parking, a zatim vas uređena staza vodi do samog vidikovca – ogromne stene uz koju se penjete stepenicama. Baš kao da se penjete na tron. Stena je ograđena, a duž cele ograde nalaze se zakačeni katanci, kao na mnogim drugim destinacijama, poput mosta na reci Salcah u Salcburgu, Sene u Parizu ili nama najbližeg mosta u Vrnjačkoj Banji. Nismo saznali da li su zaljubljeni i ovde “zaključali” svoju ljubav ili katanci imaju neko drugo značenje.

kajzerov tron
Kajzerov-tron

Istorijska postavka

Nakon što se sa druge strane trona spustite stepenicama, naići ćete na svojevrsnu muzejsku postavku. Možete pročitati o istorijskim događajima na Jonskim ostrvima, počev od prvih grčkih doseljenika pa do današnjih dana.

istorijska postavka
zalazak sunca
Zalazak sunca

Takođe, saznaćete da je jedan od najpoznatijih posetilaca Pelekasa bila čuvena austrijska carica, poznata po nadimku Sisi, kao i nemački car Kajzer Viljem. Pre nego što je Sisi sagradila palatu Ahilion na istočnoj obali Krfa 1890. godine, pokušala je da kupi zemljište gde se sada nalazi hotel Levant.

Međutim, nakon njenog ubistva 1898. godine, Ahilion je prodat Kajzeru Viljemu. On je, takođe, bio zaljubljenik u zalaske sunca s ovog mesta i kada je boravio na Krfu, svake večeri je vozio iz grada kako bi sedeo na ovom mestu i gledao zalazak sunca.

Po njemu, ova lokacija je dobila naziv “Kajzerov tron”, najbolji i najlepši panoramski vidikovac na Krfu. Suvišno je reći koliko je fascinantan zalazak sunca posmatran s ovog mesta.

zalazak sunca
Zalazak sunca

Još malo smo prošetali ulicama Pelekasa i puni utisaka krenuli nazad u Dasiju.

5. dan – plaža Kontokali

Poslednji dan na Krfu proveli smo na plaži Kontokali. Nakon što smo se ujutru spakovali, odjavili iz smeštaja, stvari smo spakovali u auto koji ćemo po dogovoru vratiti neposredno pre odlaska na aerodrom.

Kontokali plaža nalazi se na samo 6 km od glavnog grada i bila je odlična opcija da se provede dan pre odlaska na aerodrom i povratka za Srbiju. Organizovana, peščana plaža, sa tavernom gde možete ručati ili samo popiti kafu ili pojesti odličan sladoled.

kontokali plaža
Kontokali plaža

Kao što sam pomenula, auto koji smo iznajmili vratili smo u poslovnicu agencije Hermes blizu samog aerodroma, a njihov radnik nas je odvezao do aerodroma. Vrlo praktična stvar ukoliko vam je let kasniji, kao naš.

U Niš smo sleteli u večernjim satima i nakon prolaska pasoške kontrole vrlo brzo bili u našem stanu, ali sada bogatiji za još jedno putničko iskustvo.

Utisci

Najveći utisak nakon ovog putovanja je da Krfu želimo što pre da se vratimo, ali ovoga puta bismo birali neko drugo vreme za boravak na ovom predivnom ostrvu. Neko prolećno putovanje, uskršnje praznike…

Plaže su lepe, ali ono što nas je najviše očaralo su fenomenalne lokacije koje je lepo videti kada nije previše toplo i kada nije prevelika gužva. Ostalo nam je još mnogo toga da obiđemo, što sada nismo bili u mogućnosti, a jedan od najvećih razloga za povratak biće poseta ostrvu Vido i Srpskoj kući.

Pišite mi šta vas je najviše oduševilo na Krfu i šta nikako ne bi trebalo propustiti prilikom sledećeg odlaska.

Ukoliko želite da pročitate kako smo se proveli na Istočnom Peloponezu i koje očaravajuće lokacije smo tamo posetili, možete to učiniti ovde.